Na další hodině Digital Humanities jsme se bavili o tom, jak získat, přetvořit a použít data, která jsou volně dostupná. Tohle všechno jsem jako vždy využil ve svůj prospěch a trochu si zjednodušil život.
Jako PPCčkař tělem i duší jsem uvažoval nad tím, jak by se to, co jsme se naučili dalo nějak využít ve prospěch toho, co dělám. Kromě úvah o tom, jak využít Yahoo! Pipes pro odběr všech informačních zdrojů, které v rámci svého zaměstnání musím sledovat, pomocí jedné služby navíc s možností filtrování, mi došlo, že tři zaklínadla Extract, Transform, Load se dají využít ještě mnohem lépe.
Extract
Čas od času musím, při nastavování reklamních kampaních, pracovat s velkými objemy dat. Ještě horší, než s těmito daty pracovat je vytvářet je.
Ne vždy je ale potřeba investovat spoustu čas a energie. Proč si připravovat sáhodlouhé seznamy klíčových slov, když už je jednou někdo vytvořil. Ti, kteří se někdy pohybovali v PPC businessu asi už tuší, že mluvím u takzvaných feedech. Jednoduše řešeno každý e-shop má nějaký seznam svých produktů, který se dá získat například v XML formátů. Data bychom teda měli.
Transform
S feedy ale občas není lehká práce, protože jejich struktura nemusí odpovídat struktuře, která by se vám hodila právě pro PPC kampaně. Díky Google Refine si XML soubor rychle přizpůsobíte svým potřebám. Hlavní výhodou Google Refine je, že všechny změny, které aplikujete si pak můžete jednoduše vyexportovat jako JSON pro pozdější použití. U XML feedů, které se často aktualizují, jako například ty e-shopové, je to funkce, která vám ušetři dost času. Dalším pomocníkem pro transformaci dat je dobře známý MS Excel.
Load
Nakonec nasazení. Po úpravě dat do struktury, kterou využívá AdWords Editor, už nezbývá nic snazšího, než celou kampaň donastavit a spustit online.
PS: Omlouvám se, že jsem nemohl být konkrétnější v úpravách, které používám.
Žádné komentáře:
Okomentovat